Të shumta janë strategjitë
që mendon një lojtar kur përpara ka një tabelë shahu. Por një është strategjia
që ai zgjedh, një strategji që ai e përcakton mirë duke e njohur mirë kundërshtarin.
Njohja e thellë e tij i jep atij padyshim përparësitë e kërkuara prej të cilave
nuk ndahet dot. Por kjo tashmë është diçka që dihet dhe që ndiqet nga të gjithë
teknikët që drejtojnë ekipe lojtarësh, apo edhe lojtarë që luajnë vetëm. Por
ajo që dua teshtoj janë disa mendime që më lindin kur mendoj për këto
strategji e taktika loje, por kësaj here kur këto nuk janë thjesht lojë, por
veprime konkrete që mbartin me vete fate njerzore e kombëtare,ndryshojnë kurse
drejtimi shtetar,ndryshojnë sisteme politike.
Së pari, të jesh në krye të një
turme nuk është dhe aq e thjeshtë. Nuk mund të interpretohet lehtë dhe të
anashkalohet fakti që pikërisht kjo turmë në një çast të caktuar mund të
rebelohet ndaj “prijësit” të saj. Dhe kjo ndodh kur “prijësi” hyn në kontradiktë
me të. Kjo mund të ndodhë edhe pa dashje, ndaj në të tilla raste “prijësi”
harton një program thëniesh e veprimesh që i shkojnë turmës për mide, edhe pse
e di që po mashtron, ose e thënë më ndryshe, më me elegancë ”duke deformuar
realitetin”, për ta bërë thjesht më të kuptueshëm pikërisht për atë, turmën.Pra
strategjia në këtë rast është mëse e qartë : të ketë turmën për vete, sepse vetëm
kështu mund të ketë suksesin dhe mund të çimentojë pushtetin e vet, të “prijësit”.
Kjo është njëra anë.Ana tjetër është taktika që pason e cila përqëndrohet në
justifikimet e rradhës për veprimet e kryera, e cila rreket të mbushë mendjen e
atyre që mund të kenë luksin të mendojnë
se e gjitha kjo është një çështje këndvështrimi e konceptesh. Nga këndvështrimi
i “prijësit” dhe nga këndvështrimi i kësaj strategjie të mirëpërcaktuar,
nuk bëhet fjalë për mashtrim e gënjeshtra, thjesht kështu i duket palës tjetër.
Deri këtu punët janë në rregull dhe kështu do të vazhdojnë derisa turma të
dashurojë dhe të besojë “prijësin” e vet, paçka se në individë të veçantë dhe
veçmas turmës mendohet edhe ndryshe- siç vëren edhe Frojdi.
Dhe po të vëresh
prijësit në kohë fushatash elektorale të gjithë, kush më shumë e kush më pak
janë të kujdesshëm që të bëjnë turmën për vete, ta prekin emocionalisht me gjëra
që ajo i ka më për zemër dhe t’u premtohet deri gjithçka, thjesht sepse këto
janë ato që ajo turmë kërkon të dëgjojë. Kjo është një strategji e përdorur me
sukses sepse dihet efekti i saj dhe rezultati që është i menjëhershëm: turma bëhet
më e zbutur, më e manipulueshme dhe më e prirur të besojë atë që do.
Së dyti, të
jesh në krye të turmës në vazhdimësi edhe kjo nuk është e lehtë.Po bëhet edhe e
tillë. Sepse në këtë rast ecet në një terren të njohur mirë. Njihen mirë si kërkesat
materiale, ashtu edhe ato afektive, dihen kufijtë e të pranueshmes dhe të të
papranueshmes, njihet shkalla e mashtrimit dhe e gënjeshtrës, dihet se çfarë
duhet. Por është e vështirë, sepse turma nuk ka taban, lëkundja më e vogël e
besimit dhe dashurisë për prijësin e saj kthehet në një kasaphanë të vërtetë, në
një uragan të vërtetë zemërimi.Nga ky këndvështrim përsëri strategjia është e përcaktuar
dhe ndiqet një taktikë e thjeshtë por e sukseshme. “Prijësi” në çdo rast ka
kujdes të krijojë me çdo invid pjesmarrës raporte afektive, gjithashtu ai di të
bëjë dallimet e rastit sipas përkatësisë krahinore, riteve, traditave të çdo
turme që në vetvte mbetet e tillë por që ka edhe ajo ato ndryshimet e veta
joesenciale.Një prijës i suksesshëm që ecën në bazë të një strategjie e taktike
të mirëorganizuar, jo të vetën, por të turmës, por për vete, suksesin e ka të
garantuar.
Duke qenë një pjesëz e kësaj turme , i dalë prej saj, ai ndjek
instiktin e vet që i kujton Nastradin Agën me gjithë gomar.Na kujtohet që
gomari ngordhi sepse Nastradini i pakësoi në mënyrë të vazhdueshme ushqimin.
Por prijësit tanë jetojnë në kohëra moderne dhe tashmë e dinë që nuk ia vlen ta
ngordhësh turmën dhe në të njëjtën kohë mund të pakësosh ushqimin
rehat-rehat.Dhe përsëri turmën ta kesh për vete. Në lojën e shahut një lëvizje
e tillë kur kundërshtari nuk ka nga lëviz më, ju e dini, quhet “Shah-Mat”!
Comments
Post a Comment